Veelgestelde vragen
-
Onze winkel is geopend van maandag tot en met vrijdag van 07.30 - 21.00 uur. Op zaterdag zijn we van 07.30 - 18.00 uur geopend. Bekijk hier onze aangepaste openingstijden.
-
Je vindt ons op Beekerheide 20 in Beek en Donk, met voldoende parkeergelegenheid direct bij de winkel.
-
Natuurlijk! Je bent altijd welkom om rond te kijken en advies te vragen aan een van onze medewerkers.
-
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om via de website aan te geven dat je een bestelling in de winkel wilt afhalen. Wil je een bestelling afhalen in onze winkel? Bel dan even met onze klantenservice om er zeker van te zijn dat het artikel of artikelen op voorraad zijn. Zodra de bestelling klaar staat sturen we een bevestigingsmail om de bestelling af te halen.
-
Bekijk onze website of bezoek onze winkel voor de laatste aanbiedingen.
-
Ons online assortiment wijkt een klein beetje af van de beschikbaarheid in onze winkel. Bij onze webshop zie je of er een product op voorraad is. Is een product wél op voorraad, dan is het ook beschikbaar in onze winkel.
-
De weergegeven voorraad op onze website kan een beetje afwijken met de werkelijke winkelvoorraad. Ieder uur wordt onze voorraad geüpdatet.
-
Een bestelling plaatsen is heel eenvoudig. Voeg de gewenste producten toe aan je winkelwagen. Ben je klaar met winkelen? Klik dan bovenaan de pagina op de winkelwagen om je bestelling af te ronden. Je kunt de bestelling plaatsen met of zonder een Hevu Tools-account. Klik in de winkelwagen op ‘Afrekenen’ om je bestelling af te ronden.
-
We helpen je graag verder! Op onze website vind je bij elk product de optie: “Stel een vraag over dit product.” Wanneer je hierop klikt, verschijnt er een formulier dat je kunt invullen. Onze klantenservice beantwoordt je vraag vervolgens zo snel mogelijk per e-mail.
-
Bij elk product wordt de verwachte levertijd apart vermeld. Houd er rekening mee dat dit een indicatie is. We baseren deze informatie op gegevens van onze leverancier en doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te leveren.
-
Nee, je kunt ook als gast bestellen. Met een account kun je echter je bestellingen makkelijker volgen en sneller afrekenen.
-
In sommige gevallen is dat mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@hevutools.nl of bel ons op 0492-386140.
-
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Als je bestelling nog niet verwerkt is, kunnen we deze meestal nog aanpassen.
-
Mocht je nog iets willen wijzigen aan je bestelling? Onze klantenservice kijkt graag met je mee of dit mogelijk is. Neem zo snel mogelijk contact op met ons, zodat we samen naar de mogelijkheden kunnen kijken. Mail ons op klantenservice@hevutools.nl of bel naar 0492-386140.
-
Na het afronden van je bestelling ontvang je per e-mail een orderbevestiging met alle details. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan eerst je spambox of ongewenste e-mail. Staat de bevestiging daar ook niet tussen? Dan is er mogelijk een typefout gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice — we helpen je graag verder!
-
Ja, je kunt je bestelling kosteloos annuleren, zolang deze nog niet is verzonden. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice@hevutools.nl met daarin het ordernummer en de reden van annulering.
-
We kunnen het bezorgadres nog aanpassen - mits je bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Dan kijken wij direct of we het bezorgadres nog kunnen aanpassen. Zodra je pakket is overgedragen aan de vervoerder, is het helaas niet meer mogelijk om het te wijzigen. Goed om te weten: zodra je de Track & Trace-mail hebt ontvangen, kun je in veel gevallen zelf via die link aangeven dat je het pakket wilt laten bezorgen bij een afhaalpunt.
-
In onze winkel kun je zowel pinnen als contant betalen. Daarnaast is het voor zakelijke klanten en in sommige gevallen ook voor particulieren klanten mogelijk om op rekening te kopen. Wil je hier graag meer informatie over? Kom langs in onze winkel of neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@hevutools.nl of bel ons op 0492-386140.
-
Je kunt bij ons op verschillende manieren snel en veilig afrekenen. De betaalmethoden in onze webshop worden aangeboden door Mollie Payment. De betaalmethoden zijn:
- iDEAL: Als internetbankier bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen.
- Bancontact/Mister Cash: Als internetbankier bij ABK Bank, Argenta, AXA Bank, Bank J. Van Breda, Belfius, Beobank, BNP Paribas Fortis, bpost bank, CBC Banque, CPH Banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank, ING België, KBC Bank, Keytrade Bank, Nagelmackers, Record Bank en VDK Spaarbank de meest gebruikte betaalmethode van België kunnen onze belgische klanten gemakkelijk en veilig betalen bij ons.
- Klarna - achteraf betalen: Met ‘achteraf betalen’ betaal je je bestelling achteraf via Klarna zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt. Je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen.
- Creditcard: Bij Hevu Tools betaal je met een Mastercard van een Nederlandse aanbieder erg veilig dankzij de tweestapsverificatie. We gaan zorgvuldig met uw creditcard gegevens om. Hiervoor werken we nauw samen met onze betaalprovider Mollie Payments. Creditcards hebben extra voordelen, zoals aflevergarantie en bijvoorbeeld een aankoopverzekering.
-
Wij maken gebruik van Mollie Payments, een betrouwbare en erkende betaalprovider die voldoet aan strenge veiligheidseisen. Dankzij geavanceerde beveiligingstechnieken, zoals SSL-encryptie, zijn jouw betaalgegevens tijdens het afrekenen altijd beschermd. Je kunt veilig betalen met diverse betaalmethoden, waaronder iDEAL, creditcard, bancontact of Klarna.
-
Bij Hevu Tools kun je op rekening kopen. Wil je hier graag meer informatie over? Kom langs in onze winkel of neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@hevutools.nl of bel ons op 0492-386140.
-
Jazeker, bij ons kun je cadeaubonnen kopen. Je bepaalt zelf het bedrag van de cadeaubon. De cadeaubon is uitsluitend verkrijgbaar in onze winkel en kan ook uitsluitend daar worden besteed.
-
Zodra de bestelling bij ons binnen is, ontvang je de orderbevestiging én de factuur van de bestelling per e-mail.
-
Voor onze klanten buiten Nederland is het mogelijk om de BTW te verleggen. Om daarin aanmerking voor te komen, volg de onderstaande stappen bij het afhandelen van je bestelling:
-
Je dient te beschikken over een geldig buitenlandse BTW-nummer.
-
Tijdens het afrekenproces voer je je bedrijfsgegevens in. Zowel bedrijfsnaam als BTW-nummer.
-
Het BTW-nummer wordt automatisch door ons systeem gecontroleerd.
-
Bij een geldig BTW-nummer zal de BTW direct worden verlegd.
Wordt je BTW-nummer niet geaccepteerd, dan kan het zijn dat is vervallen of verkeerd is ingevuld. Gelieve dan contact op te nemen met onze klantenservice. -
-
Hevu Tools levert bestellingen aan een bedrijf of particulier in de werkplaats of op het huisadres. Woon je in een ander land dan aangegeven in de onderstaande tabel? Vraag dan onze klantenservice naar de mogelijkheden via klantenservice@hevutools.nl.
Let op! Voor palletzenden gelden aparte tarieven!Verzendkosten Gratis vanaf Nederland € 7,85 (€ 6,49 excl. BTW) € 200,- Nederland + toeslag ** €14,95 (€ 12,35 excl. BTW) € 200,- België €10,85 (€ 8,96 excl. BTW) € 200,- België + toeslag ** €19,85 (€ 16,40 excl. BTW) € 200,- Nederland - Waddeneilanden * €13,95 (€ 11,53 excl. BTW) Geen franco Nederland - Waddeneilanden + toeslag ** €18,95 (€ 15,66 excl. BTW) Geen franco Overige EU landen op aanvraag op aanvraag
* Voor waddeneilanden geldt een standaard eilanden toeslag (kies verzendmethode “Pakketdienst DHL Nederland - waddeneilanden”)
** Postbedrijven hanteren een toeslag voor pakketten/artikelen langer dan 120 cm, zwaarder dan 23 kg of een afwijkende vorm, deze pakketten zullen altijd zakelijk verstuurd worden. -
Bij Hevu Tools verzenden we je bestelling via DHL. Zodra je pakket is overgedragen aan DHL, ontvang je op de ochtend van de bezorgdag een e-mail met een track & trace-nummer. Met dit nummer kun je de zending eenvoudig volgen.
Verwacht je niet thuis te zijn? Dan kun je via de DHL-link toestemming geven om het pakket op een veilige plek achter te laten.Liever ophalen? Je kunt er ook voor kiezen om het pakket te laten bezorgen bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.
Let op!
Bestellingen met een lengte/gewicht toeslag kunnen niet bij een DHL ServicePoint worden aangeboden en worden behandeld als een zakelijke zending. Wegens handmatige verwerking door onze transporteur kan er extra levertijd ontstaan. Daarnaast levert DHL geen pakketten op bungalowparken, campings of verzorgingstehuizen. -
Het is mogelijk om de bestelling af te halen bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Helaas kun je dit nog niet aangeven bij het afrekenen, maar dat kan wel wanneer je de track en trace ontvangt van DHL. In deze e-mail kun je een DHL ServicePoint selecteren waar de bestelling afgeleverd kan worden. Zodra de bestelling daar klaar ligt, zal je daar een bevestiging van ontvangen om het pakket af te halen.
-
Ja, dat is mogelijk - mits je bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Dan kijken wij direct of we het afleveradres nog kunnen aanpassen. Zodra je pakket is overgedragen aan de vervoerder, is het helaas niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen.
-
Ja, dat is zeker mogelijk. Tijdens het bestelproces heb je de optie om een ander bezorgadres op te geven dan het factuuradres. Dat is handig als je bijvoorbeeld een bestelling wilt laten bezorgen op je werk, bij familie of als je een cadeau direct naar de ontvanger.
-
Als één artikel 31,5 kg of zwaarder weegt óf voldoet niet aan de maximale maten van DHL, dan moet het artikel worden verstuurd met een palletzending. Artikelen die groter zijn dan de maximale maten van DHL of zwaarder dan 31,5 kg maar ook veilig zonder pallet verstuurd kunnen worden, gelden ook de tarieven van palletzending.
Verzendkosten Gratis boven Nederland €55,00 (€ 45,45 excl. BTW) Geen franco België €65,00 (€ 53,71 excl. BTW) Geen franco Overige EU landen Op aanvraag Wij verzenden onze palletzendingen met Sanders Fritom. Bij deze verzendmethodes wordt je ook middels een track en trace code op de hoogte gehouden.
Wij maken waar mogelijk gebruik van de diensten van onze leverancier om artikelen zwaarder dan 31,5 kg of buiten de maximale maten te kunnen verzenden. Hierbij wordt onder het franco bedrag van onze leverancier verzendkosten voor berekend. Hiervan zult u géén track-and- trace code ontvangen. -
We doen ons best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. Plaats je je bestelling op een werkdag vóór 16.00 uur. Dan wordt je bestelling - mits op voorraad - de volgende dag bezorgd. Is het artikel niet op voorraad? Houd dan rekening met een levertijd van 2-5 werkdagen.
Levertijd van gewone bestellingen Bestellen vóór 16.00 uur Particulier Zakelijk Maandag Dinsdag Dinsdag Dinsdag Woensdag Woensdag Woensdag Donderdag Donderdag Donderdag Vrijdag Vrijdag Vrijdag Zaterdag Maandag Zaterdag Dinsdag Dinsdag Zondag Dinsdag Dinsdag Levertijd voor palletzendingen Besteld Geleverd Maandag (vóór 12 uur) Dinsdag Dinsdag (vóór 12 uur) Woensdag Woensdag (vóór 12 uur) Donderdag Donderdag (vóór 12 uur) Vrijdag Vrijdag (vóór 12 uur) Maandag Zaterdag Dinsdag Zondag Dinsdag Let op! Er vinden geen leveringen plaats op zon- en feestdagen. Dit geld voor alle vormen van levering: particulier, zakelijk of palletzendingen.
-
Wat vervelend dat het pakket beschadigd is aangekomen. Onze excuses voor het ongemak. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, vragen we je om de volgende gegevens naar ons te mailen:
-
Je ordernummer
-
Stuur duidelijke foto’s van:
-
de buitenkant van de doos
-
de beschadigde inhoud
-
het verzendlabel op de doos
Je mag alles naar klantenservice@hevutools.nl sturen. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk contact met je op en zoeken we samen naar een passende oplossing.
-
-
Controleer in de orderbevestiging of het afleveradres correct is. Via de track & trace-link van DHL in je bevestigingsmail kun je de status van je bestelling eenvoudig volgen.
Staat er dat je bestelling is bezorgd?
Kijk dan even in je brievenbus of je een bericht van DHL hebt ontvangen — mogelijk is het pakket bij de buren afgeleverd of bij een afhaalpunt bezorgd.Staat er dat je pakket nog onderweg is?
Dan vragen we je nog even geduld te hebben. Via de track & trace-link zie je precies wanneer je bestelling wordt bezorgd.
Kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op met onze klantenservice - we helpen je graag verder!
-
Je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Meld je retour aan via ons retourportaal.
-
Bij Hevu Tools heb je 30 dagen bedenktijd. Binnen die termijn kun je je retour aanmelden. Na aanmelding heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
-
Om je retour goed te kunnen verwerken, vragen we je om rekening te houden met de volgende voorwaarden:
-
Producten moeten in originele staat worden geretourneerd: ongebruikt, compleet en - indien mogelijk - in de originele verpakking.
-
Verpak het product stevig in een stevige kartonnen doos, zodat het tijdens transport niet beschadigd.
-
Gebruik het retourlabel dat je automatisch ontvangt via ons retourportaal.
-
Factuur of pakbon is verplicht bij het aanmelden van een retour of garantieaanvraag.
Let op!
-
Als het product beschadigd, incompleet is of de verpakking ontbreekt, kunnen wij een waardevermindering in rekening brengen. Dit bedrag wordt dan verrekend met het terug te storten bedrag.
Op maat gemaakte of ingekorte artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
-
-
Nee, je bent niet verplicht een reden op te geven. Maar feedback is altijd welkom, zodat we onze service kunnen blijven verbeteren.
-
De kosten voor het retourneren van jouw adres naar onze winkel zijn voor eigen rekening.
-
Helaas is het niet mogelijk om een artikel direct te ruilen. Wil je toch een ander artikel ontvangen? Plaats dan een nieuwe bestelling en retourneer het oorspronkelijke artikel volgens onze retourprocedure. Zodra wij je retour hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug.
-
Na verwerking van je retour storten wij het aankoopbedrag, inclusief eventueel betaalde verzendkosten bij een volledige retournering, binnen 14 dagen terug op je rekening. De retourkosten worden hierbij in mindering gebracht.
-
Wanneer je bij ons een product koopt, mag je ervan uitgaan dat het voldoet aan alle wettelijke eisen en geschikt is voor normaal gebruik. Gaat er binnen de garantieperiode toch iets mis? Dan staan we voor je klaar.
Meld het defecte product aan via klantenservice@hevutools.nl. Vermeld daarbij:
-
je ordernummer
-
een omschrijving van het defect
-
eventueel bewijs van verlengde garantie (bijv. factuur of registratiebevestiging)
Na je aanmelding ontvang je van ons een bevestiging met verdere instructies. We behandelen je melding zo snel mogelijk. Geen zorgen: we handelen altijd volgens de geldende wettelijke garantieregels.
-
-
Check eerst de garantieregeling van jouw product in de onderstaande tabel. Voldoet jouw product aan de voorwaarden? Dan kun je het apparaat aanmelden voor garantie. Zo meld je een garantieclaim aan:
Stuur een e-mail naar klantenservice@hevutools.nl met daarin:-
je ordernummer
-
een duidelijke omschrijving van het defect
-
eventueel bewijs van verlengde garantie (zoals registratiebevestiging)
Na aanmelding ontvang je van ons een bevestiging met verdere instructies. We behandelen je aanvraag zo spoedig mogelijk.
Let op!
De standaard fabrieksgarantie is minimaal 1 jaar.
Voor merken zoals Hikoki en AEG ben je zelf verantwoordelijk voor de online aanmelding van de verlengde garantie, volgens de geldende privacywetgeving.Overzicht garantietermijnen per merk
Merk Garantie AEG Power Tools 1 Jaar * Airpress 2 jaar ** Dutack 2 jaar Duss 1 jaar Eibenstock 1 jaar Eurom 2-3 jaar Flex Tools 2 jaar Gardena 2-5 jaar Hikoki 1 jaar *** PerfectPro 2 jaar Scangrip 3 jaar Swinko 1 jaar Sheppach 2 jaar Uitzonderingen
* Bij online aanmelding ontvang je 3 jaar garantie
** Professionele HL/HK/K serie 3 jaar
*** Bij online aanmelding ontvang je 3 jaar garantieVoor garantie(eisen) van andere merken, vraag een van onze klantenservice medewerkers voor meer informatie. Wij zijn bereikbaar via klantenservice@hevutools.nl of bel ons op 0492-386140.
-
-
Wat wél onder de garantie valt:
-
Producten die voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen.
-
Artikelen die vrij zijn van fabricage of materiaalfouten bij normaal gebruik.
-
Herstel of vervanging binnen een redelijk termijn als blijkt dat het product niet aan de garantievoorwaarden voldoet.
Wat niet onder de garantie valt:
-
Schade door onoordeelkundig of onjusit gebruik.
-
Defecten ontstaan door aanpassingen of reparaties die niet door een erkende partij zijn uitgevoerd.
-
Gebruik van het product voor andere dan de bedoelde toepassingen.
-
Gevolgschade voortkomend uit gebreken (volgens de productaansprakelijkheid)
-
Schade veroorzaakt door opzet, grove nalatigheid of onzorgvuldig handelen van de gebruiker
Let op! De aansprakelijkheid bij gebreken blijft beperkt tot herstel, vervanging of terugbetaling van het betreffende product — conform de wettelijke verplichtingen en de garantiebepalingen van de fabrikant.
-
-
Via onderstaande stappen maak je gemakkelijk en snel een Hevu Tools account aan:
Stap 1: Klik bovenaan de pagina op ‘Mijn Account’ en kies voor ‘Account aanmaken’
Stap 2: Vul je persoonlijke gegevens in en kies een sterk wachtwoord.
Stap 3: Klik op ‘Account aanmaken’
Stap 4: Je ontvangt een e-mail van ons om je account te bevestigen.
Je bent nu geregistreerd en kunt voortaan met e-mailadres en wachtwoord inloggen. -
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem. Als je al een account hebt, kun je via onze website eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik bij het inloggen op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan per e-mail een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
-
Wanneer je bent ingelogd in je account, kun je eenvoudig je gegevens aanpassen via het ‘Dashboard’. Je kunt hier onder andere je btw-nummer toevoegen, je adres- of contactgegevens wijzigen, of je wachtwoord aanpassen.
-
In jouw account kun je zowel je bestellingen als de facturen van je bestellingen terug vinden onder het kopje 'Mijn bestellingen'.
-
Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van jouw gegevens. Daarom maken wij gebruik van betrouwbare en actuele beveiligingstechnologieën om je persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies of misbruik.
Je gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers en alle communicatie met onze website verloopt via een versleutelde (SSL) verbinding. Daarnaast worden je gegevens uitsluitend gebruikt voor het verwerken van bestellingen en het verbeteren van onze dienstverlening. We delen jouw gegevens nooit met derden zonder jouw toestemming, tenzij dit wettelijk verplicht is.
-
Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met Hevu Tools. Wij zijn bereikbaar via:
Telefoon 0492-386140
Email klantenservice@hevutools.nl
Whatsapp +316 29814890
Facebook @HevuTools
Instagram @HevuTools